lunes, 12 de mayo de 2008

ACTIVITAT: VIATGEM A L’ESPAI, SENSE SORTIR DE L’AULA!

Concretar el curs al qual s’adreça la proposta.
Aquesta proposta va dirigida a els alumnes de cicle mitjà.

Breu definició dels objectius
Amb aquesta activitat el que ens proposem és que els nens i nenes siguin capaços de treballar en grup i de manera cooperativa. La proposta té també com a objectiu que els alumnes treballin l’expressió escrita, el tractament d’imatges i la seva edició amb el Kid-Pix, la creativitat, imaginació, diàleg i presa de decisions.

Detallar dins de quina/es àrea/es curriculars s’emmarca
Els continguts que es desprenen dels objectius proposats corresponen a les següents àrees currículars:

Llengua catalana: Expressió oral i escrita
Educació Artística: Imaginació i creativitat a l’hora de crear una imatge a partir d'un programa informàtic, Kid Pix.
Coneixement del medi natural: El tema principal de la proposta és l’espai.

Concreció de la seqüència de treball
La nostra proposta la durem a terme de la següent manera:

La primera tasca seria presentar l’activitat als nens, lògicament. Però, la intenció és explicar en que consisteix la proposta: Fer la seqüència d’un viatge a un planeta que poden decidir els mateixos nens, o nenes. Per fer-ho, la classe conjuntament redactarà el guió de la història i els diàlegs que puguin haver-hi. En aquest moment s’haurà de decidir quantes diapositives hi haurà en la seqüència, per poder dividir la classe en grups. Llavors, cada grup farà una diapositiva diferent.

La segona tasca, un cop fets els grups i decidida la història, consistiria en que cada grup busqués la informació necessària per conèixer el tema que estan treballant i representar-lo de la manera més real possible (tenint en compte que hi ha parts reals i altres de fictícies).

Tercera part. Amb la informació recaptada, la creativitat i la imaginació de cada un dels membres del grup, els nens i nenes crearan la seva diapositiva amb el Kid-Pix. Un cop acabades totes les diapositives, s’ordenen, per tal que quedi la història completada.

Finalment, la ultima tasca consistiria en fer una exposició del treball fet. Aquesta, es farà davant de tota la classe i cada grup explicarà la seva part de la història.

Durant tot el procés, cal dir que el mestre serà el guia d’aquesta experiència. Els nens treballaran de manera autònoma però el docent s’encarregarà de resoldre tots els problemes, dubtes o conflictes que puguin sorgir.



Autors de la proposta:
Laia Ros
Gerard Arboix
Jabi Garcia
David Pons

9 comentarios:

Olga dijo...

Aquesta proposta del Kid PiX s'adequa parcialment totalemnt a les àrees per les quals es proposa.
Aquesta proposta s'adequa al nivell educatiu del cicle Mitjà.
Els objectius són toalment clars i concrets tot i que la seqüència de treball no és del tot clara i concreta.
les activitats que es proposen estan parcialment relacionades amb els objectius que es fomulen.
La proposta resulta totalment original i innovadora tot i que l'última tasca és molt típica tot i que no deixa de ser la més important.
Els materials preperats són parcialment atractuis id e qualitat.

M.alba Vila dijo...

Trobo que és una proposta molt acertada ja que engloba molts camps diferents i s'adequa a totes les àrees que es proposen.
D'altra banda, poder seria millor orientar-la a cicle superior, ja que ja al ser més grans, segur que aquest curs han treballat els planetes a classe i els hi serà més fàcil fer el muntatge.
En quan als objectius, són clars i concrets.
L'explicació de com fer l'activitat està prou ben explicada, està molt ben estructurada i s'entén perfectament sense necessitat de cap imatge.
La veritat és que no se m'hagués acudit fer una proposta d'aquest tipus amb el KidPix. T
robo que és una proposta molt original i que es poden treballar molts aspectes diferents.

Montse Rovira dijo...

Jo penso que l'activitat s'adequa al nivell en el qual la proposeu fer.
L'activitat en si segur que els atrau l'atenció, ja que el tema de l'espai (ja ho vam veure amb el pilot el dia de la videoconferència) és un tema que els motiva, que la curiositat els porta a voler aprendre'n coses.
El fet de que ells mateixos hagin de crear l'història entre tots penso que està molt bé.
Aquest tema els convida a deixar anar la imaginació. M'agrada!

Laura Cerdán dijo...

Crec que la proposta s'adequa a les àrees proposades, de la mateixa manera que al nivell educatiu. Pot ser una bona manera d'aprendre coses sobre l'espai.
Els objectius estan ben explicats i organitzats per àrees. La seqüència de treball és prou organitzada i ordenada per a que sigui entenedora i les activitats crec que són acertades per a arribar a aconseguir els objectius proposats. És una proposta que pot arribar a ser atractiva per als nens i motivadora. Finalement pel que fa referència al material no se'n parla però crec que a part del material que el material que el professor s'ha agut de preparar per a l'explicació i preparació de l'activitat per a que els alumnes duguin a terme la proposta no necessiten cap material preparat prèviament.

Anónimo dijo...

Havent llegit la proposta de la utilització del Kid Pix , crec que la proposta s’adequa a les àrees per les quals es proposa l’activitat, com per exemple la llengua catalana a l’hora de fer el guió, les noves tecnologies amb la utilització del kid pix, l’educació artística i el coneixement del medi natural, ja que a partir de l’activitat, els alumnes podran conèixer l’espai.

L’activitat es pot fer perfectament amb alumnes de cicle mitjà, i els objectius són clars. Sobretot trobo molt important el fet de treballar cooperativament.

Pel que fa a la seqüència de treball, crec que al principi, comportarà estar contínuament donant indicacions als infants perquè puguin fer bé el seu treball.

Efectivament, l’activitat proposada està relacionada directament amb els objectius que es proposen, a més és una proposta original que permet que els alumnes puguin escollir entre tots el planeta que volen treballar, cosa que resulta motivadora per elles i ells.

Núria Camps

Carina dijo...

L'activitat "viatgem a l'espai, sense sortir de l'aula" penso que s'adequa totalment a les àrees a les quals es proposa (llengua catalana, noves tecnologies, educació artística i coneixement del medi) ja que es treballa força l'expressió oral i escrita (en la redacció i exposició del tema), l'ús del programa kid Pix, la creativitat en escollir les imatges i la informació que es necessita saber sobre l'espai a l'hora de crear l'activitat.

Pel què fa a l'edat a la qual es proposa, penso que és prou encertada ja que en aquesta edat (cicle mitjà) els alumnes mostren molt interès per l'espai.

Referit als objectius, crec que són força adequats perquè queden molt clars dins les àrees per les quals es proposen i perquè són assolibles en la realització de l'activitat.
D'aquesta manera les activitats estan totlament relacionades amb els objectius.

Pel què fa a l'originalitat de la tasca penso que si que ho és ja que és molt curiosa una proposta relacionada amb l'espai.

Finalment, els materials, són parcialment educatius perquè s'utilitza solament el programa Kid Pix, cosa que motiva els nens pel sol fet de què sigui quelcom nou i divertit.

Així doncs, globalment, penso que l'activitat és molt encertada i, sobretot, penso que és molt adequada al nivell educatiu per la qual es proposa.


Carina. MusicTIC.

victòria dijo...

La proposta s’adequa totalment a les àrees per les que es proposen tot i que n’englobi vàries.

La proposta és proposada per cicle mitjà, però potser la trobo més adequada per cicle superior, ja que hi ha tot un procés (el del muntatge del guió) que potser és complicat amb nens de cicle mitjà.

Els objectius són molt clars i concrets.

La seqüència de treball també està molt ben exposada i totes les parts queden clares.

Les activitats s’adeqüen molt bé amb els objectius formulats.

La proposta és original, ja que hi participa tota la classe i entre tots fan una història.

Els materials utilitzats només hi ha el Kidpix. Tot i així, crec que aquest programa, ja de per si sol és d'allò més motivador.

Marina dijo...

Aquesta proposta està totalment adequada amb l'àrea per la qual es proposa.
aquesta proposta està feta per nens del cicle mitjà i penso que està ven dirigida.
els objectius els deixen molt clars igual que la seqüència de treball. tot ho donen ven concret.
Les activitats es relacionen bé amb els seus objectius.
Aquesta proposta resulta molt innovadora i molt creativa.

Vull destacar que aquesta proposta és molt original igual que tot el blog sencer!

**eva** dijo...

Crec que el cicle pel qual es proposa és el correcte tot i que trobo que també es podria adaptar a altres cursos ja que penso que tractant-se de l'espai, també alumnes de cicle superior hi podrien estar interessats.
A més tan els objectius com les àrees que es poden treballar són els adequats i trobo molt important treballar diferents àrees en una sola assignatura.
La seqüència de treball potser no és del tot clara però permet fer-nos una bona idea de com anirà.
També veig una molt bona relació entre els objectius formulats i les activitats proposades alhora que trobo una proposta molt original i que pot interessar molt als nens. Crec que és molt bo que se'ls deixi fer volar la imaginació i puguin triar una mica.